سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! من از تو خشنودی به قضایت، برکت مرگِ پس از زندگی، خوشی زندگی پس از مرگ، لذّت نگریستن به رخسارت، شوق دیدار و دیدنت بی تنگنایی زیانبار و یا فتنه ای گمراه کننده را خواستارم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :24
کل بازدید :496255
تعداد کل یاداشته ها : 243
103/1/9
4:47 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فواد[114]
در باغ شهادت را نبسته اند. کلیدش را هم کسی نشکسته است. جنگ همان جنگ است. از آغاز تاریخ تا پایان آن همواره نزاعی بین حق و باطل وجود داشته و خواهد داشت. جنگ ادامه دارد. تنها این مختصات جنگ است که تغییر می کند و این ماییم که باید زمین جدید بازی را خوب بشناسیم. باید جبهه ها را پیدا کنیم. سکوت در این میدان جایز نیست. نشستن به منزله همراهی با دشمن است. باید برخیزیم. زمانی کشور به کسانی نیاز داشت که سلاح بر دوش بگیرند. امروز به کسانی نیاز دارد که تولید علم را کلید بزنند؛ به کسانی که مقابل منافقان داخلی بایستند؛ به کسانی که مقابل اندیشه های فاسد وارداتی قد علم کنند؛ به کسانی که از گفتمان انقلاب دفاع کنند؛ به کسانی که نرم افزار انقلاب را تدوین کنند؛ به کسانی که مقابل انقلابیون شرمنده بایستند؛ به کسانی که حاضر باشند از خودشان عبور کنند؛ به کسانی که حاضر باشند هزینه بدهند؛ به کسانی که فقط با خدایشان معامله کنند.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
همفکری عاشق آسمونی وبلاگ گروهی فصل انتظار مکاشفه آخرالزمان و منتظران ظهور یک لحظه با یک طلبه! بتلیجه ● بندیر ● سجاده ای پر از یاس در کوی بی نشان ها د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازگذار جبهه وبلاگی غدیر ● رایحه ● جاکفشی عروج تخریبچی هیات محبان بقیةالله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه شلمچه جاده خاطره ها .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رنگارنگه یک فنجان شعر سلام شهدا سرافرازان یک ایحسب الانسان ان یترک سدی «نجوای شبانه» رند نور توشه آخرت نشانه ساحل نشین اشک بچّه شهید (به یاد شهدا) شهدای دفاع مقدس شهید قنبر امانی چفیه استشهادی خط سوم نگاه منتظر مرصاد صفحات خط خطی فرشتگان رنجور در حسرت شهادت قبیله ی زمین شریعت پاینده کلک بهار مهندسی متالورژِی فدایی سید علی از فرش تا عرش بر و بچه های ارزشی دوزخیان زمین شش گوشه نه آبی .. نه خاکی یا زهرا(س) یادگار آل یاسین نورهدایت امیدزهرا هامون و تفتان صبح دیگری در راه است .... شاهد کشکول سیب گلاب نسیم وحی عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب مهدیار دات بسیجی این راه بی نهایت کبوترانه من هیچم علوم قرآنی Quranic Sciences آفرینش قاضی مالخر خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا حزب اللهی مدرنیته گنجینه قصار خودت va خودم .: حرف دل :. کجایید ای شهیدان خدایی ● باد صبا ● سیب سرخ انتظار فوتوبلاگ وصال نشانه های ظهور موعود پرواز نیلوفرعاشق طلبه میلیونر حریم یاس یکدلی در سفر زندگی شهید امر به معروف زوبونی عشق حسین(ع) و در باره ی معصومین نیم پلاک یعنی شهید وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا وبلاگ ایران اسلام در گوشی با خدا مشهد وبلاگ خاطرات مخلصات سوخته دل با معرفت ترنم بهاری یادداشت پرس و جو حاج صالح رهپویان وصال تمنای وصال بیقرار ظهور امتداد استخاره با قرآن مداحی و مولودی پایگاه اطلاع رسانی استاد انصاریان تجلی اعظم شیعه نیوز شبهای پیشاور بهترین ها امام موسی صدر شهید چمران سایت اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی گل گفته معبر خدای که به ما لبخند میزند بسیج . خودباوری . شکوفائی و نوآوری واحد106 لشگرامام حسین وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا گنجینه معرفت بی قرار سلام113 آفتاب مهربانی فرزند شهید بسیجی مردان بی ادعا بسم رب المهدی ما زنده ایم مبلّغ مجمع فرهنگی مذهبی بهشت نور .::: مجاهدین ولایت :::. شجره طیبه قدسیان شمیم رضوان نقطه رهایی رایحه وصال فاطمه برترین بانوی جهان ستاد یادواره شهدای ارسباران جهان شناسی رهرو شهیدان

استاد شیخ محمود امجد به سال 1318 هـ.ش  در خانواده اى روحانى در شهر «کرمانشاه» به دنیا آمد، پدرش از واعظان توانا، و جدّشان از عالمان ذى فنون ملقّب به «افصح المتکلّمین» بود. در حدود 18 سالگى تحصیلات جدید را رها و به انگیزه تحصیل علوم دینى به شهر مقدّس قم مشرّف شد و در مدّت کوتاهى دوره مقدّمات و سطح را به پایان رسانده و به دروس خارج مشغول گردید. در درس خارج فقه و اصول از محضر استادانى چون حضرات آیات عظام: امام خمینى، داماد، بهاءالدینى و بهجت ـ قدّس الله اسرار الماضین، و دامت برکات الباقین منهم ـ و در فلسفه و عرفان عملى از محضر پربار علاّمه طباطبایى قدّس سرّه استفاده فراوان برد. و در حدود 20 سال پایان عمر گهربار معظّم له با ایشان انس داشت و در جلسات عمومى و خصوصى ایشان شرکت مى کرد و از سال 1351 هـ.ش. با آیت الله العظمى بهاء الدینى مأنوس و استفاده فراوان برد. و نیز در حدود سال 1350 با آیت اللّه العظمى بهجت ـ دامت برکاته ـ مرتبط شد و افزون بر بهره بردارى از دروس خارج فقه و اصول آن عارف ارتباط خاص و نزدیک با معظّم له داشت و اینک حدود ده سال است که ایشان در تهران ساکن و دانشجویان و جوانان از جلساتش بهره هاى اخلاقى مى برند و علامه طباطبایی می گفت: «ایشان قوی است.» در اوخر عمر علامه، هر مجلسی که از ایشان دعوت می کردند تا برود، آقای امجد را می فرستاد. علامه دوست داشت آقای امجد، دوبیتی های باباطاهر را به آواز برایش بخواند. استاد امجد از اساتید  مسلم عرفان و اخلاق کشورمان هستند.



گزیده ای از  توصیه های اخلاقی و عرفانی استاد امجد را در ادامه خواهیم آورد  تا خوانندگان محترم انتخاب بهره بگیرند در خاتمه گوشه ای از سخنرانی های ایشان را به صورت صوتی می آوریم.


 
1- هزار تا مهندس که بنایی می سازند ، یک عمله می تواند با یک بلدوزر آن را خراب کند . الان - در کارهای فرهنگی - یک مهندس هم نداریم ولی هزاران عمله بلدوزر سوار داریم!!


2- از یک نفر پرسیدند فلان دختر چگونه دختری است (آیا برای ازدواج مناسب هست یا نه و ..) . او با این که می دانست آن دختر دختر خوبی است گفت : نمی دانم . او مدتها در برزخ گرفتار همین حرفش بود .


3- نگو ناز نفست بگو طیب الله یعنی همون دمت گرم .


4- شخصیت ما این است که نوکر سادات باشیم.


5- به ضرس قاطع می گویم هزاران سال عبادت و اخلاق و نماز شب و ... به یک پف شیطان بند است . باید رفت تو دامن امام حسین علیه السلام .


6- امام رضا علیه السلام نوکر می خواهد . اگر نوکر او شدی ولو به زیارت او نرفتی مساله ای نیست .


7- (قابل توجه آدمای وسواسی) در غسل مثل عرق کردن هم کافی است آب برسد . لازم نیست خیلی تر شود و آب جاری شود . با یک کهنه و ابر هم می شود .


8- یک عمر هوا پرست نباشیم به اسم خدا پرستی . فکر کنیم . پناه بر خدا .


9- یکی از عرفا می گفت من هنوز نتوانسته ام دعای کمیل را یکبارتا آخرش بخوانم . هر کلمه اش آدم را می گیرد.


10- دل تو ترمینال همه چیز شده است . دل تو که از یک کندوی عسل کمتر نیست ! آنجا نمی گذارند زنبوری که گل مسموم چشیده وارد شود .


11- پرخوری بد است ، پر خوابی هم بد است .


12 – بزرگترین ریاضت (در راه خدا و عرفان) انجام واجبات و ترک محرمات است .


13- هر چه کمال می خواهید در حدیث معراج هست .


14- اولیاء خدا همیشه خود را بدترین می دانند .


15- علامه طباطبایی له شده بود . ذره ای هوی ( و هوس) در او نبود . اگر بچه ای دو ساعت با ایشان صحبت می کرد گوش می دادند و به تک تک هم جواب می دادند .


16- خیلی به عبادات نپردازید ، بلکه بیشتر فکر کنید .


17 – دنبال آدم های بی سواد نباید رفت .


18- غلط است که به پسر های خوب نگویی من دختر خوب دارم .


19- اگر پول دادن برایت آسان باشد ولی گرفتنت مشکل باشد شرک است .


20- آدم یا باید عالم ربانی باشد یا دستش تو دست عالم ربانی باشد .


21- حتی نباید عینکمان را روی کتاب های دین بگذاریم . نهایت احترام .


22- آدمی که طمع داشته باشد هیچی نمی فهمد . حتی تا شب عاشورا فکر می کردند سلطنتی در کار است .


23- قانونمندی خیلی خوب است . زیرا از خودخواهی های انسان می کاهد .


24- این دلیل بر کمال نیست که هر چه از خدا بخواهی به تو بدهد . خیلی ها را خدا به خود وامی گذارد و همه چیز هم به آنها می دهد تا دیگر دم خانه او نیایند .


25- دانشمند نمی شود عاشق خدا نشود .


26- حب دنیا با حب خدا نمی سازد .


27- ما زنده ای مردنی هستیم .


28- در تشییع های جنازه احوال پرسی و ... نکنید تا به یاد مرگ باشید .


29- امام حسین علیه السلام اهل فحش نبودند که به حر بفرمایند ثکلتک امک (مادرت به عزایت بنشیند). بلکه حضرت می خواستند با این حرف او را بپیچانند ! حضرت آقای بهجت حفظه الله می گفت ما فحش هایی بلدیم که اگر بگوییم امت اصلاح می شود ولی اجازه نداریم .


30- هر که می خواهد شاکر بشود برود تیمارستان یا بیمارستان .


31- قرآن عشق نامه است .


32- عادت بر اساس عبادت باید باشد نه عبادت بر اساس عادت .


33- خداوند فقط از ما اطاعت فرمان خواسته نه حال خواسته نه قال خواسته نه ..


34- پوز بند نفس فقط عشق است.


35- اگر قضای نماز شب را بخوانی خدا تو را نماز شب خوان می کند .


36- پیرزنی با سیصد تا تک تومانی برای عمره ثبت نام می خواست بکند ! دو تا جوانمرد بانی شدند و او ثبت نام کرد . در بقیع هم دفن شد . ما خدا را نمی شناسیم . ما اسباب را نمی شناسیم.


37- اگر نفس نقطه ضعف نداشته باشد ، شیطان نمی تواند کاری بکند .


38- بعضی ها یک سری گناهانی می کنند و به این وسیله شیاطین به آنها یک خبرهای غیبی می دهند و آن شخص از عمل های پنهانی خبر می دهد . گول نخورید.


39- این چند روز عمر را صرف خدا کنیم .



40- نسخه عمومی جامعه ما برای رفع مشکلات و رشد پیدا کردن : نماز را اول وقت خواندن و اهمیت دادن به آن .


41- مرحوم حضرت آیت الله حجت رحمت الله علیه 40 سال سیگار می کشیدند . اصلا سیگار با سیگار روشن می کردند . دکتر ها به ایشان گفتند برای شما ضرر دارد ، ایشان سیگار را به کلی رها کردند .


42- مرحوم آقای قاضی ، علامه طباطبایی علیه الرحمه را با نوشتن کتاب سنن النبی ساخت .


43- المیزان دریاست . با استاد بروی جواهر در می آوری .


44- لقمان حکیم علیه السلام گفته جراتت بر معصیت به اندازه طاقتت بر عذاب باشد.عملت برای آخرت به اندازه قامتت در آخرت باشد .


45- اگر تا نفخ صور زنده بودیم بیش از این که الان می کنیم نمی کردیم !!؟


46- حضرت آقای بهجت در جوانی هم دارای کرامت ها بودند .


47- دنیا مثل سایه است . بروی دنبالش به او نمی رسی . دنبالش نروی خودش می آید دنبالت .


48- فقط بگردیم ببینیم رضای خدا در چیست همان را بگیریم .


49- ظرفیت داشته باش همه چیز به تو می دهند .


50- یکی می خواست خود کشی کند آمده بود پیش من . به او گفتم این کار از نظر من جایز است . او تعجب کرد . گفتم زود باش دماغت را بگیر و نفس نکش . می خواستم به او بفهمانم که چقدر نعمت به ما داده است خداوند متعال و ما قدر ناشناسیم . خنده اش گرفت .


51- صداقت با خلق و خالق می خواهند و بس


52- آقای بهجت می فرمودند حرم مشرف می شوید حواستان جمع باشد . گوشه وکنارها افرادی هستند که از افکار و نیات شما آگاهند .


53- حرف زدن و نامه نوشتن به آقا امام زمان علیه السلام برای خودمان خوب است و بعد ریز ریز کنید و در آب روان بریزید .


54- امام صادق علیه السلام فرموده اند که شیعیان جملگی شان به شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها به بهشت می روند .


55- هر کاری که از خدا و پیامبر اکرم و حضرت زهرا و ائمه هدی علیهم صلوات الله تعالی بر می آید از حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز بر می آید . اگر از ایشان توانستی چیزی بگیری و کاری کردی کردی . و الا مشهد و مدینه و هر جای دیگر بروی خبری نخواهد بود .


56- تا انسان لال از بیهوه گویی و زیاده گویی نشود به جایی نمی رسد .


57- ان شاء الله تعالی از آرزوهای جهان روزه بگیرید.


58- آدم عاقل دیر حرف می زند ، کم حرف می زند .


59- شیطان به قدری بلد است ما را گمراه کند که حساب ندارد . خدا لعنتش کند.


60- دعای ابو حمزه ثمالی و مناجات شعبانیه و کمیل و ... وقت خاصی ندارد .


61- مسلمان بر مسلمان 30 حق دارد . آسانترین آن حقوق : هر چه برای خود می خواهی برای او هم بخواهی و هرچه نمی خواهی برای او هم نخواهی . مرحوم لواسانی رحمه الله علیه هر چه برای خود می خرید برای امام قدس سره هم می خرید .


62- در حجره ایام طلبگی سر سفره رفقا بر سر پلو ها بر یکدیگر سبقت می گرفتند و ... من با قیافه ای جدی آنها را بازداشتم و گفتم در شان طلبه ها و بزرگانی مانند شما نیست . آنها آرام شدند و کنار کشیدند . در بین ظرف پلو را قاپیدم و از حجره زدم بیرون !


63- من نمی گم موسیقی ،  ولی هر چه انسان را از خدا دور می کند این یا حرامه یا مکروه ای طلبه ،  ای  دانش آموز ، ای استاد و هر چی که انسان را به خدا نزدیک می کند یا واجب است یا مستحب


64- الان دو تا حرف تو این مملکت هست یکی می گه بگو مولا و هر غلطی می خواهی برو انجام بده آقا این غلط است بعضی ها هم می گن تو دامن امام حسین  هم باشی یک گناه بکنی می روی جهنم  این هم غلط اندر غلط است مردم را باید امیدوار کرد.


65-  اشخاص نبایستی مطرح بشوند غیر از خاندان عصمت و طهارت هیچکس مدال حق نیست .


66-  گول کرامات را نخورید گول خرق عادت را نخورید فقط حق .


67-  ما از یک  جنین و بچه تو شکم مادر  کمتر می فهمیم حالا  یک H2O  و یک ضَرب  و ضِرب  یاد گرفتیم احساس می کنیم دریای علمیم  هیچی نمی فهمیم من نسبت به یک کسی خیلی بیچاره ام اون سقراط است می گه اگر مرا متهم به علم نکنند  ادعا می کنم هیچی نمی فهمم البته با نمی فهمم علما و بزرگان با نمی فههم من زمین تا آسمان فرق می کند.


68-  هیچ خیانتی به اندازه خیانت به اعتقادات مردم  بالاتر نیست مگر شغل آخوندی کسب است  اگر آخوندی شغل باشد بدترین مشاغل شغل آخوندی است .


69 -  بحث کردن در کیفیت معاد  ضرورت ندارد اگر   گمراهی نیاورد هدایت هم نمی آورد.


70 -  امام زمان کی می آید به ما مربوط نیست  تعیین کنیم که یعنی چی برخی افراد وقت خودشان را با این حرف ها تلف می کنند آقا ظهور نزدیک است زمین و زمان داد می کشند ظهور نزدیک است ولی به ما چه که کی می آید ما باید خودمان را برای آن روز آماده بکنیم.


86/12/23::: 1:33 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ اما من وا مانده این عالم خاکی باز هم جا ماندم . میخانه را نبستند جام مرا شکستند ...
+ بهره ما از ماه رجب چیست ؟
+ در دنیا اگر خودت را مهمان حساب کنی وحق تعالی را میزبان! همه غصه ها می رودچون هزارغصه به دل میزبان است که دل میهمان از یکی از آنها خبر نداردهزار غم به دل صاحبخانه است که یکی به دل مهمان راه ندارد http://tabehesht.parsiblog.com