سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران ، داناترین آنان است بدانچه آورده‏اند . [ سپس برخواند : ] « همانا نزدیکترین مردم به ابراهیم آنانند که پیرو او گردیدند و این پیامبر و کسانى که گرویدند . » [ سپس فرمود : ] دوست محمد ( ص ) کسى است که خدا را اطاعت کند هرچند نسبش به محمد ( ص ) نرسد ، و دشمن محمد ( ص ) کسى است که خدا را نافرمانى کند هرچند خویشاوند نزدیک محمد ( ص ) بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :20
کل بازدید :496902
تعداد کل یاداشته ها : 243
103/2/1
2:26 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فواد[114]
در باغ شهادت را نبسته اند. کلیدش را هم کسی نشکسته است. جنگ همان جنگ است. از آغاز تاریخ تا پایان آن همواره نزاعی بین حق و باطل وجود داشته و خواهد داشت. جنگ ادامه دارد. تنها این مختصات جنگ است که تغییر می کند و این ماییم که باید زمین جدید بازی را خوب بشناسیم. باید جبهه ها را پیدا کنیم. سکوت در این میدان جایز نیست. نشستن به منزله همراهی با دشمن است. باید برخیزیم. زمانی کشور به کسانی نیاز داشت که سلاح بر دوش بگیرند. امروز به کسانی نیاز دارد که تولید علم را کلید بزنند؛ به کسانی که مقابل منافقان داخلی بایستند؛ به کسانی که مقابل اندیشه های فاسد وارداتی قد علم کنند؛ به کسانی که از گفتمان انقلاب دفاع کنند؛ به کسانی که نرم افزار انقلاب را تدوین کنند؛ به کسانی که مقابل انقلابیون شرمنده بایستند؛ به کسانی که حاضر باشند از خودشان عبور کنند؛ به کسانی که حاضر باشند هزینه بدهند؛ به کسانی که فقط با خدایشان معامله کنند.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
همفکری عاشق آسمونی این راه بی نهایت وبلاگ گروهی فصل انتظار مکاشفه آخرالزمان و منتظران ظهور یک لحظه با یک طلبه! بتلیجه ● بندیر ● سجاده ای پر از یاس در کوی بی نشان ها د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازگذار جبهه وبلاگی غدیر ● رایحه ● جاکفشی عروج تخریبچی هیات محبان بقیةالله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه شلمچه جاده خاطره ها .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رنگارنگه یک فنجان شعر سلام شهدا سرافرازان یک ایحسب الانسان ان یترک سدی «نجوای شبانه» رند نور توشه آخرت نشانه ساحل نشین اشک بچّه شهید (به یاد شهدا) شهدای دفاع مقدس شهید قنبر امانی چفیه استشهادی خط سوم نگاه منتظر مرصاد صفحات خط خطی فرشتگان رنجور در حسرت شهادت قبیله ی زمین شریعت پاینده کلک بهار مهندسی متالورژِی فدایی سید علی از فرش تا عرش بر و بچه های ارزشی دوزخیان زمین شش گوشه نه آبی .. نه خاکی یا زهرا(س) یادگار آل یاسین نورهدایت امیدزهرا هامون و تفتان صبح دیگری در راه است .... شاهد کشکول سیب گلاب نسیم وحی عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب مهدیار دات بسیجی کبوترانه من هیچم علوم قرآنی Quranic Sciences آفرینش قاضی مالخر خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا حزب اللهی مدرنیته گنجینه قصار خودت va خودم .: حرف دل :. کجایید ای شهیدان خدایی ● باد صبا ● سیب سرخ انتظار فوتوبلاگ وصال نشانه های ظهور موعود پرواز نیلوفرعاشق طلبه میلیونر حریم یاس یکدلی در سفر زندگی شهید امر به معروف زوبونی عشق حسین(ع) و در باره ی معصومین نیم پلاک یعنی شهید وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا وبلاگ ایران اسلام در گوشی با خدا مشهد وبلاگ خاطرات مخلصات سوخته دل با معرفت ترنم بهاری یادداشت پرس و جو حاج صالح رهپویان وصال تمنای وصال بیقرار ظهور امتداد استخاره با قرآن مداحی و مولودی پایگاه اطلاع رسانی استاد انصاریان تجلی اعظم شیعه نیوز شبهای پیشاور بهترین ها امام موسی صدر شهید چمران سایت اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی گل گفته معبر خدای که به ما لبخند میزند بسیج . خودباوری . شکوفائی و نوآوری واحد106 لشگرامام حسین وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا گنجینه معرفت بی قرار سلام113 آفتاب مهربانی فرزند شهید بسیجی مردان بی ادعا بسم رب المهدی ما زنده ایم مبلّغ مجمع فرهنگی مذهبی بهشت نور .::: مجاهدین ولایت :::. شجره طیبه قدسیان شمیم رضوان نقطه رهایی رایحه وصال فاطمه برترین بانوی جهان ستاد یادواره شهدای ارسباران جهان شناسی رهرو شهیدان

شهید برونسی معروف بود به نظر کرده حضرت زهرا س و خوشا به حالش که در ایام فاطمیه پیکر مطهرش کشف شد و تجدید عزای نبودنش همزمان شد با ایام عزای مادر تشیع.

سعید عاکف، نویسنده کتاب خاک‌های نرم کوشک در یکی از فصل‌های این کتاب، روایتی را از شهید برونسی نقل کرده که روایتگر ضمیر پاک این شهید بزرگوار و ارتباط عاطفی او نسبت به خاندان اهل بیت (ع) است: 
 
«هنوز عملیات درست و حسابی شروع نشده بود که که کار گره خورد. گردان ما زمینگیر شد و حال و هوای بچه هاُ حال وهوای دیگری. تا حالا این طور وضعی برام سابقه نداشت. نمی‌دانم چه‌شان شده بود که حرف شنوی نداشتند. همان بچه‌هایی که می‌گفتی برو توی آتش، با جان و دل می‌رفتند! به چهره بعضی‌ها دقیق نگاه می‌کردم. جور خاصی شده بودند؛ نه می‌شد بگویی ضعف دارند؛ نه می‌شد بگویی ترسیدند. هیچ حدسی نمی‌شد بزنی. 
 
هرچه براشان صحبت کردم، فایده‌ای نداشت. اصلا انگار چسبیده بودند به زمین و نمی‌خواستند جدا شوند. هر کار کردم راضیشان کنم راه بیفتند، نشد. اگر ما توی گود نمی‌رفتیم، احتمال شکست محور‌های دیگر هم زیاد بود، آن هم با کلی شهید. پاک در مانده شدم. نا‌امیدی در تمام وجودم ریشه دوانده بود. با خودم گفتم چه کار کنم؟ سرم را بلند کردم روبه آسمان و توی دلم نالیدم که: خدایا خودت کمک کن. از بچه‌ها فاصله گرفتم؟ اسم حضرت صدیقه طاهره (س) را از ته دل صدا زدم و متوسل شدم به وجود شریفش. زمزمه کردم: خانم خودتون کمک کنین. منو راهنمایی کنین تا بتونم این بچه‌ها رو حرکت بدم. وضع ما رو خودتون بهتر می‌دونین. 
 
چند لحظه‌ای راز و نیاز کردم و آمدم پیش نیرو‌ها. یقین داشتم حضرت تنهام نمی‌گذارند. اصلا منتظر عنایت بودم توی آن تاریکی شب و توی آن بیچارگی محض، یکدفعه فکری به ذهنم الهام شد. رو کردم به بچه‌ها. محکم و قاطع گفتم: دیگه به شما احتیاجی ندارم! هیچ کدومتون رو نمی‌خوام. فقط یک آرپی جی زن از بین شما بلند شه با من بیاد . دیگه هیچی نمی‌خوام. زل زدم به‌شان. لحضه شماری می‌کردم یکی بلند شود. یکی بلند شد. یکی از بچه‌های آرپی جی زن. بلند گفت: من می‌ام. پشت بندش یکی دیگر ایستاد. تا به خودم آمدم  همه یگردان بلند شده بودند. سریع راه افتادم، بقیه هم پشت سرم. 
پیروزیمان توی آن عملیات، چشم همه را خیره کرد. اگر با‌‌ همان وضع قبل می‌خواستیم برویم، کارمان این جور گل نمی‌کرد. عنایت‌ام ابی‌ها (س) باز هم به دادمان رسید بود.»

90/2/10::: 12:42 ص
نظر()
  
  

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پس از 27 سال پیکر شهید برونسی در عملیات ویژه‌ای در شرق دجله کشف شد.

  شهید برونسی

سردار سید محمد باقرزاده ظهر روز یک شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شهید برونسی پلاک هویت، بخشی از صفحات قرآن به همراه جانماز و مهر، سربند لبیک یا خمینی و لباس بادگیر خاکی منقوش به آرم سپاه پیدا شده است.

وی ضمن تبریک پیدا شدن پیکر بی‌سر شهید برونسی به مردم متدین و شهید پرور مشهد به ‌ویژه خانواده این شهید بزرگوار تصریح کرد: به همه دولت مردان و مسئولان توصیه می‌کنم از این شهید بزرگوار درس تبعیت از ولایت فقیه بگیرند

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر شهید برونسی در عملیات ویژه‌ای در شرق دجله به همراه 12 شهید دیگر پیدا و به میهن منتقل شد و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان با دهه دوم در مشهد تدفین می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه این شهید والامقام سر در بدن ندارد تأکید کرد: شهید برونسی بر آرمان‌های خود استوار است.

وی ضمن تبریک پیدا شدن پیکر بی‌سر شهید برونسی به مردم متدین و شهید پرور مشهد به ‌ویژه خانواده این شهید بزرگوار تصریح کرد: به همه دولت مردان و مسئولان توصیه می‌کنم از این شهید بزرگوار درس تبعیت از ولایت فقیه بگیرند.

درباره شهید برونسی (متن و تصویر)
مصاحبه سردار باقرزاده با رسانه ها: خبر کشف پیکر شهید برونسی +


90/2/5::: 9:19 ع
نظر()
  
  

صبح شنبه 21 فروردین ماه سال 1378 وقتی که او فرازهای آخر دعای عهد را زمزمه میکرد مقابل خانه اش منافقی در لباس خدمتگزار درکمین او نشسته بود .

 سرانجام لحظه ی موعود فرا رسید . ساعت 6.45 در باز شد و ماشین امیر بیرون آمد .او منتظر ماند تا فرزندش مهدی در پارکینگ را ببندد و به او برسد ...ادامه ی ماجرار ا پلیس چنین گزارش داد :

مهاجم ناشناس در پوشش کارگر رفتگر به محض خروج امیر صیاد شیرازی از منزل و در حال سوار شدن به اتومبیل خود به وی نزدیک شد .امیر شیرازی وقتی متوجه آن مرد رفتگر نما شد منتظر ماند تا او خواسته اش را بیان کند . مرد مهاجم پاکت نامه ای را به دست امیر داد تا آن را بخواند . امیر در حال باز کردن پاکت بود که ناگهان مرد ناشناس با سلاح خودکاری که پنهان کرده بود وی را هدف چند گلوله از ناحیه ی سر و سینه و شکم قرار داد و از محل حادثه گریخت ..

 

و اما خبر شهادت سر لشگر علی صیاد شیرازی همه ی ایران را تکان داد ..صبح روز 22 فروردین مردم تهران به نمایندگی از همه ی ایران سیاه پوش و مغموم به خیابان ها ریختند تا قهرمان سال های نبرد را تشییع کنند ابتدا رهبر انقلاب بر تابوت فاتخه خواند سپس بوسه بر تابوت نهاد ..

 آنگاه تنها عکس اوبود که هم چنان آرام بود . گویی به ملت میگفت من باز خواهم گشت ..هنوز کار من تمام نشده است..

...فاخرجنی من قبری موتزرا کفنی شاهرا سیفی مجردا قناتی ملبیا دعوه الداعی ...( اگر میان من و ظهور امام زمان مرگ فاصله انداخت پس مرا در حالی که کفنم را بر گردن افکنده و شمشیرم را از نیام بر کشیده ام و نیزه ام را در دست گرفته ام و دعوت تو را در همه جا اجابت کرده ام بر انگیز ..)

 منبع : کتاب در کمین گل سرخ


90/1/20::: 10:20 ع
نظر()
  
  
دشمن شناسی یعنی: از سنگرهای کوچک خود جنگ نرم را زیر ذره بین ببریم...
  فرآیند جابجایی حب وبغض

اولین مرحله : غیرت زدایی است، در این مرحله تبری را از بین می برند. ابتدا یک هجوم سنگین شروع می شود در مورد تعصب و غیرت نسبت به احکامی از اسلام ، نسبت به سنت، نسبت به ملیت و کشور، میگویند که این تعصب ها جاهلانه است، مربوط به گذشته است، فرد آزاد اندیش تعصب ندارد، نسبت به شخص ولی فقیه که نباید تعصب داشت، از همه کارهای او که نباید دفاع کرد، امام خمینی فرق می کرد، بعدا کم کم همین قضیه نسبت به امام .ره.، که بله امام هم اشتباهاتی داشت. بعدا کم کم مطرح می کنند امام معصوم به جا اما اصل ولایت فقیه چرا؟بعد کم کم نسبت به امام معصوم و بعد پیامبر و الی آخر. اول می آیند این قلعه محکم تعصب دینی که با غیرت حفظ میشود را می شکنند.      وقتی غیرت رفت ، حب بی حصار و بی دفاع می شود.

مرحله دوم: تکثر در محبت(ایجاد مراجع متعدد برای حب و بغض) در عرض محبت اصلی، محبت ها و بغض های فرعی ایجاد می کنند یا انسان در خود ایجاد می کند «مودتی خالصه لکم» از بین میرود. شریک در محبت و بغض الهی و اولیای او ایجاد می کنند.

مرحله سوم: حب زدایی است، شروع می کنند به بیان ضعف ها، تشکیک در فضایل، خوب اگر هر روز از کسی پیش شما بد بگویند...

مرنجان دلم را که این مرغ وحشی                            ز بامی که برخاست مشکل نشیند

مرحله چهارم : ایجاد بغض است، یعنی عکس آن مسیر به طور همزمان اجرا می شود، ابتدا نسبت به باطل بغض زدایی می کنند، بعد ایجاد محبت به باطل و در نهایت ایجاد تعصب به آن. این نوع دیگری از بنیان گذاری(اسست اساس الظلم و الجور) است.

بررسی عقلانی و نتیجه عقلی این را میگوید که باید حب و بغض، مدیریت و اصلاح شود و در جای خود قرار گیرد.اکنون زیارت عاشورا همین کار را می کند. یعنی حب و بغض را اصلاح می کند. ببینید چقدر سلام و موالات و نیز چقدر لعن و برائت، در ابتدا نسبت به مرجع اصلی حب یعنی امامت و پس از آن نسبتبه تعیین دوست و دشمن است.پس به غیر از توجیه اهمیت تولی و تبری و.. حب و بغض را در جای خود قرار می دهد و از انحراف آن جلوگیری می کند.

زیارت عاشورا می آموزدکه حب و بغض شخصی را باید به کنار گذاشت و حب و بغض اعتقادی را

جایگزین آن کرد. می آموزد که شیعه نباید با کسی دشمنی شخصی داشته باشد.

 

منبع: تبیین «جنگ نرم»و رابطه آن با «جنگ سخت» در زیارت عاشورا، متن سخنرانی دکتر علی اکبر احمدیان


90/1/18::: 8:32 ع
نظر()
  
  

نگاهی به مفهوم جهاد اقتصادی

 

 در باب مفهوم و نسبت دو کلمه جهاد و اقتصاد در عبارت «جهاد اقتصادی» که نام سال 90 شمسی لقب گرفته است، شش نکته حائز اهمیت است:
نکته‌ی اول این‌که مفهوم جهاد اقتصادی و خصوصاً کلمه‌ی جهاد یک تعبیر استعاره‌گونه و دارای معانی و دلالت‌های خاصی است. کلمه‌ی جهاد معمولاً به نوعی تلاش مقدس اطلاق می‌شود و یکی از کلماتی است که در گفتمان دینی ما معنا پیدا می‌کند و همیشه صبغه‌ی تقدس را در درون خودش دارد. نکته‌ی اول این‌جاست که به زعم بنده، رهبر انقلاب ابعاد دنیوی را با ابعاد مقدس اسلامی درهم آمیخته و همگون می‌بینند. برای همین هم کار کردن برای مسائل اقتصادی، پیشرفت و آبادانی و عمران کشور را با مسئله‌ی مقدسی به اسم جهاد تلفیق می‌کنند.
دشمن وقتی در عرصه‌های امنیتی، سیاسی و حتی به نحوی فرهنگی در ایران شکست خورد، تنها برگ برنده‌ای که در این هفت‌، هشت سال اخیر در دستانش باقی مانده است، ناکارامدی اقتصادی است.
این یکی از پیام‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایران است که مسائل معنوی و مادی و یا به عبارت دیگر حسنه‌ی دنیا و حسنه‌ی آخرت چگونه می‌توانند با یکدیگر هم‌راستا شوند. اگر مسئولان از ظرفیت‌های معنوی، انسانی و فرهنگی کشور به درستی استفاده کنند، ما از کلمه‌ی جهاد می‌توانیم برکات زیادی را نصیب این مرز و بوم کنیم.

ادامه مطلب...

  
  
<      1   2      
پیامهای عمومی ارسال شده
+ اما من وا مانده این عالم خاکی باز هم جا ماندم . میخانه را نبستند جام مرا شکستند ...
+ بهره ما از ماه رجب چیست ؟
+ در دنیا اگر خودت را مهمان حساب کنی وحق تعالی را میزبان! همه غصه ها می رودچون هزارغصه به دل میزبان است که دل میهمان از یکی از آنها خبر نداردهزار غم به دل صاحبخانه است که یکی به دل مهمان راه ندارد http://tabehesht.parsiblog.com