سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بى‏نیاز از عذر بودن ارجمندتر تا از روى راستى عذر آوردن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :54
کل بازدید :497087
تعداد کل یاداشته ها : 243
103/2/5
12:32 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فواد[114]
در باغ شهادت را نبسته اند. کلیدش را هم کسی نشکسته است. جنگ همان جنگ است. از آغاز تاریخ تا پایان آن همواره نزاعی بین حق و باطل وجود داشته و خواهد داشت. جنگ ادامه دارد. تنها این مختصات جنگ است که تغییر می کند و این ماییم که باید زمین جدید بازی را خوب بشناسیم. باید جبهه ها را پیدا کنیم. سکوت در این میدان جایز نیست. نشستن به منزله همراهی با دشمن است. باید برخیزیم. زمانی کشور به کسانی نیاز داشت که سلاح بر دوش بگیرند. امروز به کسانی نیاز دارد که تولید علم را کلید بزنند؛ به کسانی که مقابل منافقان داخلی بایستند؛ به کسانی که مقابل اندیشه های فاسد وارداتی قد علم کنند؛ به کسانی که از گفتمان انقلاب دفاع کنند؛ به کسانی که نرم افزار انقلاب را تدوین کنند؛ به کسانی که مقابل انقلابیون شرمنده بایستند؛ به کسانی که حاضر باشند از خودشان عبور کنند؛ به کسانی که حاضر باشند هزینه بدهند؛ به کسانی که فقط با خدایشان معامله کنند.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی همفکری این راه بی نهایت وبلاگ گروهی فصل انتظار مکاشفه آخرالزمان و منتظران ظهور یک لحظه با یک طلبه! بتلیجه ● بندیر ● سجاده ای پر از یاس در کوی بی نشان ها د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازگذار جبهه وبلاگی غدیر ● رایحه ● جاکفشی عروج تخریبچی هیات محبان بقیةالله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه شلمچه جاده خاطره ها .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رنگارنگه یک فنجان شعر سلام شهدا سرافرازان یک ایحسب الانسان ان یترک سدی «نجوای شبانه» رند نور توشه آخرت نشانه ساحل نشین اشک بچّه شهید (به یاد شهدا) شهدای دفاع مقدس شهید قنبر امانی چفیه استشهادی خط سوم نگاه منتظر مرصاد صفحات خط خطی فرشتگان رنجور در حسرت شهادت قبیله ی زمین شریعت پاینده کلک بهار مهندسی متالورژِی فدایی سید علی از فرش تا عرش بر و بچه های ارزشی دوزخیان زمین شش گوشه نه آبی .. نه خاکی یا زهرا(س) یادگار آل یاسین نورهدایت امیدزهرا هامون و تفتان صبح دیگری در راه است .... شاهد کشکول سیب گلاب نسیم وحی عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب مهدیار دات بسیجی کبوترانه من هیچم علوم قرآنی Quranic Sciences آفرینش قاضی مالخر خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا حزب اللهی مدرنیته گنجینه قصار خودت va خودم .: حرف دل :. کجایید ای شهیدان خدایی ● باد صبا ● سیب سرخ انتظار فوتوبلاگ وصال نشانه های ظهور موعود پرواز نیلوفرعاشق طلبه میلیونر حریم یاس یکدلی در سفر زندگی شهید امر به معروف زوبونی عشق حسین(ع) و در باره ی معصومین نیم پلاک یعنی شهید وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا وبلاگ ایران اسلام در گوشی با خدا مشهد وبلاگ خاطرات مخلصات سوخته دل با معرفت ترنم بهاری یادداشت پرس و جو حاج صالح رهپویان وصال تمنای وصال بیقرار ظهور امتداد استخاره با قرآن مداحی و مولودی پایگاه اطلاع رسانی استاد انصاریان تجلی اعظم شیعه نیوز شبهای پیشاور بهترین ها امام موسی صدر شهید چمران سایت اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی گل گفته معبر خدای که به ما لبخند میزند بسیج . خودباوری . شکوفائی و نوآوری واحد106 لشگرامام حسین وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا گنجینه معرفت بی قرار سلام113 آفتاب مهربانی فرزند شهید بسیجی مردان بی ادعا بسم رب المهدی ما زنده ایم مبلّغ مجمع فرهنگی مذهبی بهشت نور .::: مجاهدین ولایت :::. شجره طیبه قدسیان شمیم رضوان نقطه رهایی رایحه وصال فاطمه برترین بانوی جهان ستاد یادواره شهدای ارسباران جهان شناسی رهرو شهیدان

مطلب بسیار زیبایی  از استاد العارفین علامه سید علی قاضی رحمه ا... علیه جهت استفاده خودم و دوستداران معارف ناب اهل بیت علیهم السلام تقدیم می دارم :

توصیه ای از حضرت آیت ا... سید علی قاضی ( ره )

سید علی آقا قاضی در یکی از نامه هایش چنین می نگارد: « بسم الله الرحمن الرحیم، بعد حمدالله جل شأنه و الصلاة والسلام علی رسوله و آله؛ حضرت آقا! تمام این خرابی ها که از جمله است وسواس و عدم طمأنینه، از غفلت است؛ و غفلت کمتر مرتبه اش، غفلت از اوامر الهیه است و مراتب دیگر دارد که به آنها إن شاء الله نمی رسید و سبب تمام غفلات، غفلت از مرگ است و تخیل ماندن در دنیا؛ پس اگر می خواهید از جمیع ترس و هراس و وسواس ایمن باشید دائماً در فکر مرگ و استعداد لقاء الله تعالی باشید و این است جوهر گرانبها و مفتاح سعادت دنیا و آخرت؛ پس فکر و ملاحظه نمائید چه چیز شما را از او مانع و مشغول می کند، اگر عاقلی!

و به جهت تسهیل این معنی چند چیز دیگر به سر کار بنویسد بلکه از آنها استعانتی بجوئی:
اول ـ بعد از تصحیح تقلید یا اجتهاد مواظبت تامه به فرائض خمسه و سائر فرائض در احسن اوقات؛
و سعی کردن که روز به روز خشوع و خضوع بیشتر گردد؛
و تسبیح صدیقه طاهره ـ صلوات الله علیها ـ بعد از هر نماز؛
و خواندن آیه الکرسی ـ کذلک ـ ؛
و سجده شکر و خواندن سوره « یس » بعد از نماز صبح؛
و « واقعه» در شبها؛
و مواظبت بر نوافل لیلیه؛
و قرائت مسبّحات در هر شب قبل از خواب و خواندن معوذات در شفع و وتر و استغفار هفتاد مرتبه در آن و ایضاً بعد از صلاة عصر؛
و این ذکر را بعد از صلوات صبح و مغرب یا در صباح و عشاء ده دفعه بخوانید: « لا إله إلا الله وحده لا شریک له، له الحمد و له الملک و هو علی کل شیء قدیر، أعوذ بالله من همزات الشیاطین و أعوذ بک ربی أن یحضرون إن الله هو السمیع العلیم. »

مدتی به این مداومت نمائید بلکه حالی رخ دهد که طالب استقامت شوید إن شاء الله تعالی.


87/9/26::: 10:33 ع
نظر()
  
  

فردی که با بسم الله از روی آب گذشت

اثر و ارزش "بسم الله" گفتن

بسم الله الرحمن الرحیم

در آموزه‌های دینی به ما یاد داده‌اند که وقتی می‌خواهی کاری را شروع کنیم؛ با نام خدا آغاز کنیم. چرا که در روایت آمده است هر کاری که بدون نام و یاد خدا آغاز شود ابتر می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد.

امام باقر (علیه السلام) می‌فرماید: سزاوار است هنگامى که کارى را شروع مى‌کنیم، چه بزرگ باشد چه کوچک، بسم الله بگوئیم تا پر برکت و مبارک باشد.

گفتن ذکر "بسم الله" یعنى هم با نام خدا شروع مى‌کنم و هم از ذات پاکش استمداد مى‌طلبم. هنگامى که کارها را با تکیه بر قدرت خداوند آغاز مى‌کنیم؛ خداوندى که قدرتش مافوق همه قدرت‌ها است، سبب مى‌شود که از نظر روانى نیرو و توان بیشترى در خود احساس کنیم، مطمئن‌تر باشیم، بیشتر کوشش کنیم، از عظمت مشکلات نهراسیم و مایوس نشویم، و نیز نیت و عمل خود را پاک‌تر و خالص‌تر کنیم.

آیة‌الله مظاهری می‌فرماید که انسان وقتی‌ "بسم‌الله"‌ می‌گوید باید چهار هدف‌ در نظرش‌ باشد:

بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم‌، به‌ نام‌ خدا برای‌ عظمت‌ او.

بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم‌، برای‌ این که‌ کارم‌ مبارک‌ باشد، پربرکت‌ باشد.

بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم‌، برای‌ این که‌ در کارم‌ کمک‌ بگیرم‌ از خدا.

بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم‌، برای‌ این که‌ کارم‌ برای‌ خدا باشد، یعنی خلوص‌ و توحید افعالی‌.(1)

گفتن ذکر "بسم الله" یعنى هم با نام خدا شروع مى‌کنم و هم از ذات پاکش استمداد مى‌طلبم.

حتی‌ غذای‌ شبهه‌ناک‌ را می‌شود با بسم‌ الله حلال‌ کرد. در این زمانه خوردن مال حلال خیلی دشوار است. در روایات‌ می‌خوانیم‌ در دوره‌ آخرالزمان‌ همه‌‌ رباخوار می‌شوند و آنهایی‌ که‌ خیلی‌ دور هستند بالاخره‌ رنگ‌ گرد ربا به‌ دامنشان‌ می‌رسد. خوب در این شرایط چه‌ بکنیم؟‌ با "بسم‌ الله" باید این‌ شبهه‌ را رفع‌ کنیم‌. و اگر خالص بگوییم با این "بسم الله" خیلی کارها می‌توان کرد.

در‌ جنگ‌ ایران‌ و عراق فرمانده‌شان‌ آمد سراغ فرمانده ایرانی و می‌خواست او را بکشد. گفت شنیدم شما با «بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم»‌ خیلی‌ کارها می‌توانید بکنید. فرمانده ایرانی گفت‌ بله‌.

فرمانده عراقی یک‌ قدری‌ زهر که اگر  هر کجا می‌ریختند آنجا را ذره‌ ذره‌ می‌کرد؛ ‌ به کف‌ دست‌ آن ایرانی ریخت و گفت‌: اگر راست‌ می‌گویی‌ با "بسم‌ الله" این‌ زهر را بخور.

مسلم‌ بود اگر به‌ حسب‌ ظاهر می‌خورد جوارح داخلی بدنش پاره‌ پاره‌ می‌شد. آن ایرانی یک‌ «بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم‌» گفت و زهر را ریخت‌ در دهان‌ خود‌ و هیچ‌ مشکلی برایش پیش نیامد. و اینگونه بود که نقشه فرمانده عراقی، نقش بر آب شد. (2)

روزی‌ معلم‌ مکتبی‌ به‌ شاگردانش‌ ‌گفت‌ هر کس‌ «بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم»‌ بگوید؛ می‌تواند روی‌ آب‌ راه‌ برود.‌ یکی‌ از شاگردان پاکدل که سلامت‌ نفس‌ داشت و غذای‌ حلال‌خور بود؛ دید، عجب‌ چیز خوبی‌. چون او برای این که به کلاس برسد باید مسیر زیادی را طی می‌کرد تا به پل برسد و به کلاس برود.‌

یعنی هر روز باید دو سه‌ کیلومتر می‌رفت تا از روی‌ پل‌ بیاید. خیلی خوشحال شد. پس‌ وقتی‌ که‌ از مکتب‌خانه‌ بیرون‌ آمد با «بسم‌ الله الرِّحمن‌ الرِّحیم»‌ رفت‌ آن‌ طرف‌ آب‌. دیگر هر روز با "بسم‌ الله" می‌آمد و می‌رفت‌. پدر و مادرش‌‌ گفتند برای تشکر،‌ معلمت‌ را مهمان‌ کنیم‌ چون خیلی‌ به تو خدمت‌ کرده‌ است. بالاخره آقا معلم پذیرفت. ظهر مکتب‌ تمام‌ شد.‌ آمدند بروند منزل! معلم‌ به سمتی رفت که پل‌ بود. شاگرد‌ گفت‌: آقا چرا راهتان‌ را دور می‌کنید! از روی‌ آب‌ می‌رویم‌.

معلم گفت‌ از روی‌ آب‌ که‌ نمی‌شود گفت‌: "بسم‌ الله" می‌گوییم‌ و از روی‌ آب‌ می‌رویم.‌ از وقتی‌ که‌ شما این مورد‌ را‌ گفتید من‌ هر روز با "بسم‌ الله" از روی آب رفت و آمد می‌کنم.

معلم‌ آهی‌ کشید و گفت‌ آن‌ زبانی‌ که‌ تو داری‌ من‌ ندارم‌. آن‌ دلی‌ که‌ تو داری‌ من‌ ندارم‌ والا معلوم‌ است‌ که با "بسم‌ الله" می‌شود زهر را خورد و آن‌ زهر اثر نگذارد، با "بسم‌ الله" می‌شود روی‌ آب‌ راه‌ رفت‌.

خلاصه کلام این که گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» خیلی اثرات دارد و خوب است که به گفتن آن عادت کنیم چرا که در آخرت به دردمان می‌خورد.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

چون روز قیامت شود به بنده خدا امر می‌شود که وارد آتش دوزخ شود، چون نزدیک دوزخ می‌شود می‌گوید: «بسم الله الرحمن الرحیم» و پا در دوزخ می‌نهد. آتش دوزخ هفتاد هزار سال راه از او دور می‌شود.

در روایت دیگری آمده چون بنده خدا را پای میزان حساب حاضر می‌کنند و نامه اعمال او را در حالی که مملو از افعال و کردار زشت است به دست او می‌دهند در حین گرفتن نامه اعمال بنابر عادتی که در دنیا به گفتن "بسم الله الرحمن الرحیم" داشته این ذکر را بر زبان جاری می‌کند و نامه اعمال را به دست می‌گیرد. چون نامه اعمال را می‌گشاید آن را سفید می‌بیند در حالی که هیچ نوشته و عمل بدی در او نمی‌بیند.

بنده گنهکار به فرشتگانی که حاضرند می‌گوید: در این نامه عمل چیزی نوشته نیست که بخوانم.

فرشتگان گویند: در همین نامه، تمام اعمال بد تو نوشته بود اما به برکت و میمنت "بسم الله الرحمن الرحیم" همه آنها محو شد.(3)

 

پی‌نوشت‌ها:

1- ذیل تفسیر سوره حمد .

2- برگرفته از سخنان آیة‌الله مظاهری .

2- منهج الصادقین، ج1، ص33 .


87/9/17::: 10:8 ع
نظر()
  
  

شهید دکتر چمران در مورد درد می گوید :

درد ، دل آدمی را بیدار می کند ؛ روح را صفا می دهد ؛ غرور و خود خواهی را نابود می کند ؛ نخوت و فراموشی را از بین می برد و انسان را متوجه خود می کند ...

چه مقدس است این درد 


87/9/13::: 8:0 ع
نظر()
  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ اما من وا مانده این عالم خاکی باز هم جا ماندم . میخانه را نبستند جام مرا شکستند ...
+ بهره ما از ماه رجب چیست ؟
+ در دنیا اگر خودت را مهمان حساب کنی وحق تعالی را میزبان! همه غصه ها می رودچون هزارغصه به دل میزبان است که دل میهمان از یکی از آنها خبر نداردهزار غم به دل صاحبخانه است که یکی به دل مهمان راه ندارد http://tabehesht.parsiblog.com