سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :27
کل بازدید :496865
تعداد کل یاداشته ها : 243
103/1/31
9:3 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
فواد[114]
در باغ شهادت را نبسته اند. کلیدش را هم کسی نشکسته است. جنگ همان جنگ است. از آغاز تاریخ تا پایان آن همواره نزاعی بین حق و باطل وجود داشته و خواهد داشت. جنگ ادامه دارد. تنها این مختصات جنگ است که تغییر می کند و این ماییم که باید زمین جدید بازی را خوب بشناسیم. باید جبهه ها را پیدا کنیم. سکوت در این میدان جایز نیست. نشستن به منزله همراهی با دشمن است. باید برخیزیم. زمانی کشور به کسانی نیاز داشت که سلاح بر دوش بگیرند. امروز به کسانی نیاز دارد که تولید علم را کلید بزنند؛ به کسانی که مقابل منافقان داخلی بایستند؛ به کسانی که مقابل اندیشه های فاسد وارداتی قد علم کنند؛ به کسانی که از گفتمان انقلاب دفاع کنند؛ به کسانی که نرم افزار انقلاب را تدوین کنند؛ به کسانی که مقابل انقلابیون شرمنده بایستند؛ به کسانی که حاضر باشند از خودشان عبور کنند؛ به کسانی که حاضر باشند هزینه بدهند؛ به کسانی که فقط با خدایشان معامله کنند.

خبر مایه
پیوند دوستان
 
همفکری عاشق آسمونی این راه بی نهایت وبلاگ گروهی فصل انتظار مکاشفه آخرالزمان و منتظران ظهور یک لحظه با یک طلبه! بتلیجه ● بندیر ● سجاده ای پر از یاس در کوی بی نشان ها د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازگذار جبهه وبلاگی غدیر ● رایحه ● جاکفشی عروج تخریبچی هیات محبان بقیةالله روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه شلمچه جاده خاطره ها .: شهر عشق :. نسیم قدسیان رنگارنگه یک فنجان شعر سلام شهدا سرافرازان یک ایحسب الانسان ان یترک سدی «نجوای شبانه» رند نور توشه آخرت نشانه ساحل نشین اشک بچّه شهید (به یاد شهدا) شهدای دفاع مقدس شهید قنبر امانی چفیه استشهادی خط سوم نگاه منتظر مرصاد صفحات خط خطی فرشتگان رنجور در حسرت شهادت قبیله ی زمین شریعت پاینده کلک بهار مهندسی متالورژِی فدایی سید علی از فرش تا عرش بر و بچه های ارزشی دوزخیان زمین شش گوشه نه آبی .. نه خاکی یا زهرا(س) یادگار آل یاسین نورهدایت امیدزهرا هامون و تفتان صبح دیگری در راه است .... شاهد کشکول سیب گلاب نسیم وحی عوامل پیشرفت ،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست ؟ عکس جالب مهدیار دات بسیجی کبوترانه من هیچم علوم قرآنی Quranic Sciences آفرینش قاضی مالخر خاطرات باور نکردنی یک حاج اقا حزب اللهی مدرنیته گنجینه قصار خودت va خودم .: حرف دل :. کجایید ای شهیدان خدایی ● باد صبا ● سیب سرخ انتظار فوتوبلاگ وصال نشانه های ظهور موعود پرواز نیلوفرعاشق طلبه میلیونر حریم یاس یکدلی در سفر زندگی شهید امر به معروف زوبونی عشق حسین(ع) و در باره ی معصومین نیم پلاک یعنی شهید وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا وبلاگ ایران اسلام در گوشی با خدا مشهد وبلاگ خاطرات مخلصات سوخته دل با معرفت ترنم بهاری یادداشت پرس و جو حاج صالح رهپویان وصال تمنای وصال بیقرار ظهور امتداد استخاره با قرآن مداحی و مولودی پایگاه اطلاع رسانی استاد انصاریان تجلی اعظم شیعه نیوز شبهای پیشاور بهترین ها امام موسی صدر شهید چمران سایت اطلاع رسانی استاد مصباح یزدی گل گفته معبر خدای که به ما لبخند میزند بسیج . خودباوری . شکوفائی و نوآوری واحد106 لشگرامام حسین وبلاگ فرهنگی اجتماعی عاشورا گنجینه معرفت بی قرار سلام113 آفتاب مهربانی فرزند شهید بسیجی مردان بی ادعا بسم رب المهدی ما زنده ایم مبلّغ مجمع فرهنگی مذهبی بهشت نور .::: مجاهدین ولایت :::. شجره طیبه قدسیان شمیم رضوان نقطه رهایی رایحه وصال فاطمه برترین بانوی جهان ستاد یادواره شهدای ارسباران جهان شناسی رهرو شهیدان

لبخند «آقا» یک دنیا می‌ارزد

سوریان: لبخند «آقا» یک دنیا می‌ارزد

حالا پنج مدال طلای جهان را دارد. هر چند هنوز جای خالی مدال المپیک در ویترین افتخاراتش توی ذوق می‌زند. اما هرگز چهره یک شکست خورده در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را ندارد. حمید سوریان، قهرمان پنج دوره رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی اینقدر محکم و قاطعانه حرف می‌زند که شاید نه ما که بقیه آنهایی هم که تاکنون مقابلش نشسته‌اند به ناچار سکوت می‌کنند تا ژنرال پنج ستاره کشتی فرنگی دنیا صحبت کند، از اندیشه‌هایش بگوید، از هدفش و حتی از هم تیمی‌هایش دفاع کند و شما کدام قهرمان ملی را سراغ دارید که بگوید: « برای من از همه چیز مهم‌تر دیدن لبخند رضایت آقاست» و هر کاری می‌کنم تا این لبخند را روی لبانش بنشانم، اینقدر متین و خوب  حرف می‌زند که طالب نعمت‌پور تا وقتی چیزی از او پرسیده نشود لب باز نکند و چیزی نگوید، نعمت‌پوری که به مسکو رفت و کشتی نگرفت، کشتی نگرفت تا دفاع کرده باشد از آرمان ملتی مظلوم و تحت ستم، جوان و نجیب و سر به زیر کشتی فرنگی. زیاد حرف نزد و همه را محول کرده به سوریان تا او زبان گویای تمام کشتی فرنگی باشد.

جهانی مسکو

سوریان

پنجمین مدالش را در مسکو گرفت تا حالا به راحتی بتواند یک زرگری برای خود راه بیندازد. رفته بود که فقط مانکی یف را تحقیر کند آن هم در خاک روسیه ولی حریف کره‌ای یک مرحله جلوتر کار حمید را راحت کرد، هر چند او از این قضیه ناراحت است:«خیلی دوست داشتم انتقام سختی از مانکی یف روس بگیرم ولی حیف که زود حذف شد. این مسابقات که هر ساله برگزار می‌شود تمام کشورها با تمام نفرات به جهانی می‌آیند و در مجموع تیم ما در مسکو خوب نتیجه گرفت و به اعتقاد من هشتمی سقوط نیست و حرکت رو به رشد است. تیم ما روی سه وزن 55، 84 و 96 بسته شده بود ولی با حذف طالب 10 امتیاز ما کم شد در ضمن مصدومیت علیزاده هم مزید بر علت شد که نتوانیم با تمام قوا به مسکو برویم.» او همچنین از بعضی از وزن‌ها هم شاکی بود و اعتقاد داشت برخی خودشان نبودند:« ما حساب ویژه‌ای روی 74 کیلو باز کرده بودیم ولی محمدی همه ما را ناامید کرد. نمی‌دانم چرا اینطور شد. ولی برخورد نعمت‌پور با حریف اسرائیلی به نوعی توطئه روس‌ها بود. چون اگر طالب طلا می‌گرفت ما در روز آخر محمدی را داشتیم و این ترس باعث شد در مسکو نتایج روی تشک مشخص نشود. اگر کمی همت می‌کردیم کشتی دوم می‌شد.»

نعمت‌پور

لحظه‌ای که او فهمید با حریف رژیم صهیونیستی برخورد کرده سخت‌ترین لحظه عمرش بود. نتیجه هشت ماه زحمت بر باد می‌رفت ولی خودش شاد بود که از آرمان‌های کشورش و مردم بی‌دفاع فلسطین حمایت می‌کند و این آرمان‌ها از همه چیز برایش مهم‌تر بود. نتوانست در مسکو کشتی بگیرد ولی شرایط تیم در روسیه را خوب می‌دانست:« آقای سوریان و علی اکبری دلاورانه در مسکو کشتی گرفتند و در روز نخست دو جایگاه اول را برای کشورمان رزرو کردند. روس‌ها ترسیده بودند که نکند در خاک کشورشان نتیجه نگیرند. من هم خیلی آماده بودم ولی برخورد من با حریف رژیم صهیونیستی به تیم خیلی ضربه زد و 10 امتیاز عقب افتادیم ولی خوشحالم که از اعتقاداتم دفاع کردم. شاید حتی یک برتر هم می‌گرفتم تیم دوم می‌شد ولی...»

گوانگجو

سوریان

شاید دیگر همه توقع داشته باشند که او به راحتی در سرزمین اژدها گردن آویز طلا را از آن خود کند ولی خودش نظرش اینچنین نیست و اعتقاد دارد که کار سختی در گوانگجو پیش رو دارد:« تمام رقیبان اصلی من آسیایی هستند مثل همین حریف کره‌ای که در فینال مقابلش قرارگرفتم، چون اکثراً سبک وزن هستند. دو ماه دیگر گوانگجو شروع می‌شود. من هم تمریناتم را آغاز کرده‌ام و امیدوارم بتوانم بار دیگر دل مردم را شاد کنم. درست است خیلی‌ها می‌گویند که کشتی ما از آسیا گذشته ولی شرایط سبک وزن و سنگین وزن فرق زیادی با یکدیگر دارد، فقط این را بگویم که گوانگجو به امید خدا سکوی پرتاب کشتی ایران است.»

نعمت‌پور

سوریان با اعتماد به نفس خاصی از طلای صددرصدی نعمت‌پور در گوانگجو حرف می زند. طوری که لحظه‌ای فکر کردیم نعمت‌پور هیچ رقیبی دیگر در 84 کیلو ندارد و قرار است طلا را قبل از شروع مسابقات به او بدهند. حمید دلیل حرفش را نداشتن حریف درجه 1 برای نعمت‌پور می‌داند. خود طالب هم اینبار خوشحال است که دیگر رژیم غاصبی در گوانگجو وجود ندارد که مانع درخشش شود. «تمرینات را آغاز کردیم. می‌روم که طلاق گوانگجو را به دست آورم. شرایط در آسیا به مراتب برای ما آسان‌تر است ولی کشتی است و هیچ چیزش معلوم نیست. شاید اصلاً بنا من را به این مسابقات نبرد و رقیبانم با آمادگی بهتر راهی گوانگجو شوند ولی اگر هم بروم دست خالی به ایران برنمی‌گردم.

المپیک

سوریان

خاطره بسیار بدی از المپیک در ذهنش باقی مانده، پس از سه قهرمانی در جهان راهی پکن شد ولی مانکی یف او را بدجوری شکست داد تا همچنان داغ المپیک بر دلش بماند و در ویترین افتخاراتش یک جالی خالی محسوس داشته باشد. هر کار کردیم سوریان قول طلای المپیک را نداد ولی قول داد از هیچ تلاشی دریغ نکند:«می‌خواستم تسویه حسابم را با مانکی یف در همین مسکو انجام دهم ولی نشد. با این حال سرحال و قبراق آماده المپیک لندن می‌شویم. در زمان المپیک پکن تجربه‌ام اینقدر نبود و تفاوت‌های زیادی با حال داشتم و فضای ورزش جو مناسبی نداشت و در مجموع ورزش شکست خورد و کشتی‌گیران از این موضوع ضربه خوردند. اما حال نگاهم فرق کرده و پایین و بالای ورزش را حس می‌کنم.در المپیک با شرایطی متفاوت حاضر می‌شوم و تمام توانم را می‌گذارم.»


نعمت‌پور

او تجربه المپیک را ندارد و می‌گوید که هنوز زود است از لندن حرف بزند. حمید، طالب را گزینه نخست 84 کیلو در المپیک می‌داند و شکی ندارد که نعمت‌پور در گوانگجو و لندن دل همه را شاد می‌کند ولی طالب خودش حتی از حضورش تا آن موقع در اردو اطمینان ندارد:«معلوم نیست که آقای بنا من را تا آن زمان در اردو نگه دارد. عابدین‌زاده و اخلاقی و حتی طهماسبی آماده در وزن من حضور دارند. شاید شرایط هر کدامشان تا آن زمان بهتر از من شود. امیدوارم بتوانم با تلاش زیاد در تیم بمانم و طلای المپیک را به افتخاراتم بیفزایم. فقط این را بگویم که اگر دو طلای مسابقات مسکو را در المپیک می‌گرفتیم همه از پیروزی کشتی‌ ایران حرف می‌زدند ولی شرایط جهانی با المپیک متفاوت است.»

محمد بنا

سوریان

مانند یک پدر برای او احترام قائل است. به گفته خودش یکی از زحمتکشان کشتی ایران است. همه این را می‌دانند که بنا نبودش چه سمی است برای کشتی ولی حمید سوریان این را به شخصه احساس کرده و نبود بنا، سوریان را در پکن از پای درآورد.

«قبل از المپیک رفتن غیرمنتظره بنا برای من شوک منفی بود. او نمی‌توانست به من کمک کند و من از نبود او ضربه مهلکی خوردم. شاید اگر بنا در پکن بود حالا غم نگرفتن مدال المپیک را نداشتم و در پکن ویترینم تکمیل می‌شد. با آمدن بنا به کشتی رشد فرنگی افزایش یافت و خودباوری به تیم القا شد. بنا یک عاشق به تمام معناست. 8،9 ماه بود که از خانه کشتی دوبار فقط بیرون می‌آمد. نمی‌توان با هیچ جمله‌ای کارهای ارزشمندش را توصیف کرد.»

نعمت‌پور

او بنا را زلزله می‌داند. چون با آمدنش کشتی را زیر و رو کرده‌است. طالب بنا را یکی از بهترین مربیان ورزشی کشور می‌داند و برایش ارزش زیادی قائل است:« آقای بنا با آمدنش کشتی را زیر و روکرده است. تکان‌های کشتی فرنگی کار آقای بناست، چون اعتماد به نفس زیادی به بچه‌داد. او در کارش بسیار موفق است و باعث شد تیم نسبت به گذشته بهتر شود.»

رژیم صهیونیستی

سوریان

خوشبختانه تا به حال به آنها برخورد نکرده. آفتی که نه تنها ورزش بلکه کل جهان را آلوده کرده است. سوریان می‌گوید حتی اگر در المپیک هم به اسرائیلی‌ها برخورد کند مقابلشان قرار نمی‌گیرد حتی اگر به قیمت حسرت از دست دادن طلای المپیک برایش تمام شود:« ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

کاری که طالب‌ کرد هر کدام از ما هم که بودیم می‌کردیم.‌برای ما آرمان‌هایمان ارزشمندتر از هر چیز دیگری است. ولی هنوز هم شک ندارم که روس‌ها از این روش برای حذف نعمت‌پور استفاده کردند تا ضربه‌ای به کشتی فرنگی وارد کنند و خودشان بر سکوی نخست قرار گیرند.»

نعمت‌پور

خیلی برایش سخت بود ولی مقابل نفسش ایستاد و آرمان‌هایش را بر هر چیزی محترم‌تر دانست. هر چند خیلی آماده بود ولی تمام اینها نتوانست او را قانع کند که مقابل اشغالگران قرار گیرد شاید تقدیرهای زیادی از او به عمل آید ولی باید قبول کرد که هیچ چیز زیباتر از قهرمانی در جهان نیست.

نعمت‌پور دست ردی به این زیبایی‌ها زد تا به همه بفهماند که آرمان‌هایش برایش مقدس‌اند:«من در مملکتی زندگی می‌کنم که باید پیرو یکسری مسائل باشم و باید یکسری ارزش‌‌ها رعایت شود. من هم به عنوان نماینده کشورم از این کار حمایت کردم و زیر بار مسابقه با حریف صهیونیستی‌ام نرفتم.

دنبال هیچ چیزی نیستم اگر 20 بار دیگر هم چنین اتفاقی برایم پیش آید همین تصمیمی که در مسکو گرفتم را می‌گیرم.»

مسابقات انتخابی

سوریان

فرقی ندارد برای او که انتخابی باشد یا انتصابی چون در هر صورت او فاتح 55 کیلوی ایران است. سوریان خودش این را قبول ندارد و اعتقاد دارد که باید بهترین نفرات عازم مسابقات برون مرزی شوند:« از نظر من فرقی ندارد که چگونه باشد. کسی که می‌خواهدبه قله‌های افتخار برسد هر طوری شده باید تمام رقیبان را کنار بزند و آماده‌ترین نفر عازم مسابقات برون مرزی شود و اسم‌ها نباید روی نظرات تأثیر بگذارند.»

نعمت‌پور

طالب نعمت‌پور ترافیک سنگینی در وزنش وجود دارد ولی او هم ادغامی از انتخابی و انتصابی را برمی‌گزیند:« در چند سال اخیر انتخابی بوده ولی نه به این شکل. جام یادگار امام(ره)، قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در سه مرحله برگزار شد ولی نفرات برتر به یک شکل دیگر انتخاب می‌شوند. تا نزدیک مسابقات برون مرزی شاید نفر انتخاب شده آماده نباشد مثال در آذربایجان ما سه نفر بودیم که به مسابقات اعزام شدیم. در هر حال ما در خدمت تیم ملی هستیم و انتخابی با انتصابی فرقی ندارد.»

حرف آخر

نابغه کشتی ایران در پایان چند گله هم کرد که شنیدنش خالی از لطف نیست.

سوریان

جایزه تیم نخست مسابقات مسکو را باید به ما دهند چون با شکست‌نخوردن نعمت‌پور کشتی اینچنین نتیجه گرفت:«‌شاید صلاح نبود آقای توکل رأی بیاورد ولی اینکه بگوییم حذفش از روی غرض است بی‌انصافی است. با تمام تغییرات قوانین فیلا، کشتی ما بهتر شده و خوب نتیجه گرفته‌ایم و تغییر قانون به عقیده من نتیجه داده است. طهماسبی تحت فشار شدیدی بود باید درکش کرد؟ در مورد مربیگری فکری نکرده‌ام! کسب نشان ارزشمند نیست و ارزش انسان‌ها بیشتر است. امیدوارم به تمامی ورزش‌ها به یک چشم نگاه شود.»

جوان کم حرف کشتی فرنگی هم در پایان چند نکته را گفت که البته همین چند کلمه را هم به زور از او شنیدیم:

نعمت‌پور
«طلای گوانگجو هدف من است. امیدوارم تا آن زمان در خدمت تیم ملی باشم. سوریان و علی اکبری دلاورند. انشاءالله در گوانگجو جبران کنم.» منبع: جوان آنلاین


89/7/8::: 8:31 ع
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ اما من وا مانده این عالم خاکی باز هم جا ماندم . میخانه را نبستند جام مرا شکستند ...
+ بهره ما از ماه رجب چیست ؟
+ در دنیا اگر خودت را مهمان حساب کنی وحق تعالی را میزبان! همه غصه ها می رودچون هزارغصه به دل میزبان است که دل میهمان از یکی از آنها خبر نداردهزار غم به دل صاحبخانه است که یکی به دل مهمان راه ندارد http://tabehesht.parsiblog.com